woensdag 12 februari 2014

Sven niet op Olympische 1500 meter

Sven Kramer heeft bekend gemaakt niet te starten op de olympische 1.500 meter van zaterdag. De winnaar van het goud op de 5.000 meter maakte zijn beslissing bekend via Twitter.
"Een moeilijke beslissing, maar ik zal niet starten op de 1.500 meter. Ik wil me volledig richten op de 10.000 m en de ploegenachtervolging", verklaarde de Fries. De 10 kilometer wordt dinsdag verreden en de ploegenachtervolging staat voor 21 en 22 februari op het programma.
Het besluit van Kramer komt niet onverwacht. Hij gaf maandag al te kennen dat hij twijfelde aan zijn deelname aan de schaatsmijl. "De 10 kilometer is het belangrijkste voor mij. Als ik rijd, dan rijd ik om te winnen. Ik weet niet of ik een zilveren of bronzen medaille het allemaal wel waard vind, zo kort voor de 10 kilometer. Veel mensen zullen zeggen dat ik gek ben, maar dat is dan maar zo."
Erben Wennemars had eerder nog ongevraagd geadviseerd om wel te starten, aangezien de Fries in goede vorm steekt en mogelijk makkelijk de 10 kilometer zal winnen: "Schaatsen,gewoon gaan.", volgens de snel pratende commentator annex schaatser uit Dalfsen. Na melding
 

Sven Kramer zegt af voor de 1500m. Onbegrijpelijk...


Blokhuijsen vervanger


Jan Blokhuijsen zal Kramer vervangen op de 1.500 meter. De winnaar van olympisch zilver op de vijf kilometer is naast titelverdediger Mark Tuitert, Stefan Groothuis en Koen Verweij de vierde Nederlander op de middenafstand. Voor Blokhuijsen is alles mooi meegenomen.Opmerkelijk is dat hij momenteel eigenlijk niet in Sotsji zou zijn. Hij was van plan tussen de vijf kilometer van afgelopen zaterdag en de ploegenachtervolging van volgende week vrijdag naar huis te gaan. "Ik heb mazzel dat we dit weekend een dagje langer moesten wachten op de ceremonie. Want daarom ben ik toch maar niet weg gegaan."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten